کد خبر 266623
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰

سازمان غذا و دارو خبر داد:

تست SPF ضدآفتاب تنها در آزمایشگاه امکان‌پذیر است/ آدرس غلط بیوتی بلاگرها

تست SPF ضدآفتاب تنها در آزمایشگاه امکان‌پذیر است/ آدرس غلط بیوتی بلاگرها

رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو اعلام کرد که تست SPF ضدآفتاب تنها در آزمایشگاه سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه‌های همکار انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، شهرام شعیبی، رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو، گفت: تست SPF ضدآفتاب تنها در آزمایشگاه سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه‌های همکار این سازمان انجام می‌شود و سایر تست‌ها به هیچ وجه علمی و دقیق نیست.

وی در خصوص اقدام برخی بلاگرهای حوزه زیبایی نسبت به تست SPF ضدآفتاب‌ها اظهار کرد: هیچ یک از روش‌های آزمایش توسط افراد در محیط غیرآزمایشگاهی قابل اعتماد نیست و تست SPF تنها با دستگاه‌های مخصوص امکان پذیر است.

رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی افزود: آزمون‌های کارایی بسیاری از محصولات سلامت محور که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط بلاگرها صورت می‌گیرد، غیرعلمی بوده و صرفا به دلیل جذب دنبال کننده است.

شعیبی همچنین گفت: تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخل که درای مجوز از سازمان غذا و دارو هستند، آزمایش‌های لازم کیفیت، کارایی و عدم وجود مواد مضر را می‌گذرانند و در صورت تایید وارد بازار می‌شوند، بنابراین مردم می‌توانند تمام محصولاتی را که دارای مجوز هستند با خاطر آسوده استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha